top of page
חיפוש
  • תמונת הסופר/תיובל שוורצמן

"כסף זול" - כיצד להשיג מימון זול להשקעות שלנו?

שבוע טוב חברים יקרים

"כסף זול" - כיצד להשיג מימון זול להשקעות שלנו ?

פוסט להעשרה זה נכתב עבורכם עי Oren Barsky מומחה לשוק ההון וחלק מפירמת התכנון הפיננסי investor 360

ביקשתי מאורן לכתוב סקירה קצרה על האפשרויות השונות למנף כספים קיימים לטובת השקעות, ולקבל הלוואות זולות כנגד כספים נזילים שיש לכם.

ואם יש שאלות תכתבו בתגובות ואורן ישתדל לענות על הכל.

 

בואו נתחיל :)

לכל מטבע שני צדדים:

עשור של ריבית אפס כבר מאחורינו, ולפי כל המומחים זה לא הולך להשתנות בקרוב. אין ספק שזה מייצר בעיות למשקיעים, אבל כמו בכל סיטואציה, איפה שיש קושי יש גם הזדמנות. וההזדמנות היא האפשרות לקבל מינופים זולים, זולים מאוד אפילו. (כבר אומר, זה עלול להיגמר בקרוב)

כמה זולים?

כנגד כסף נזיל שיש לכם, אתם יכולים היום לקבל הלוואות בסדר גודל של עד 80 אחוז מההון שלכם ובריבית של פריים מינוס חצי אחוז (נכון להיום 1.25%)

לתקופות של עד 7 שנים, בגרייס. - כלומר משלמים רק את הריבית, ובסוף התקופה מחזירים את הקרן (זה מאוד נוח לתזרים)

קשה למצוא הלוואות כאלה זולות, ובתנאי החזר כאלה.

אני באופן אישי מכיר לא מעט לקוחות שמנהלים כספים גדולים בבנקים בשוויץ, ואפילו הם לא זכאים לכאלו תנאים אטרקטיביים.

לפני שאגע באפשרויות, בואו נדבר שנייה על עקרון פער הריביות.

המטרה בלקיחת מינוף היא כמובן להשקיע אותו. (אני מקווה שברור שלא ממנפים כסף כדי לקנות רכב או לצאת לחופשה )

מה שחשוב לזכור את את חוק ה- 3.

כל עוד אתם יודעים להשקיע את הכסף הממונף בהשקעה שתיתן לכם בסבירות גבוהה לפחות פי 3 מהריבית שאתם משלמים על ההלוואה, ייצרתם לעצמם שולי ביטחון מספקים, וכנראה שעשיתם החלטה טובה.

עדיף גם שאת הכסף שאתם ממנפים תשקיעו בתחום שאין לו קורלציה לנכס הבסיס - אני אגע בזה בהמשך.

אז אילו אפשרויות עומדות בפניכם כיום כדי למנף כספים קיימים לטובת מינופים זולים?

יש כמה וכמה אפשרויות כאלה, אני אגע כאן בשתיים המרכזיות והפופולאריות ביותר:

  1. קרן השתלמות. כיום ניתן לקבל כנגד הסכום שצברתם בקרן השתלמות נזילה, הלוואה של כ- 70-80 אחוז מההון שבקרן, בריביות שציינתי לתקופות שנעות בין 4-7 שנים. אם הקרן עדיין לא נזילה, תקבלו הלוואה של כ- 50% מההון הצבור. נניח ויש לכם 100 אש״ח בקה״ש - תהיו זכאים לקבל 80 אש״ח הלוואה בריבית של 1.25% בגרייס ל- 7 שנים. (הקרן כמובן ממשיכה לעבוד כרגיל) טיפ לעצמאים: תיאורטית ניתן להפקיד לקרן ללא הגבלה ומעל לתקרה המוכרת לצרכי מס. נכון, על החלק שמעל התקרה לא תהנו מהטבות המיסוי, אבל כן תקבלו את המינוף. נניח לצורך הדוגמה שיש לכם חצי מיליון שקל ששוכב בבנק, אתם בהחלט יכולים להפקיד את כולו לתוך הקה״ש שלכם ולקבל מיידית הלוואה ע״ס 400 אלף ש״ח בתנאים שציינתי. הקה״ש בינתיים ממשיכה לעבוד כרגיל.

  2. פוליסת חיסכון. מי שאינו עוסק מורשה או פטור, ואין לו אפשרות להפקיד מעל לתקרה בקה״ש, (או שאין לו בכלל קה״ש) יכול להשתמש במכשיר המצויין הזה שנקרא פוליסת חיסכון. מסלולי ההשקעה מאוד דומים לקופות גמל וקרנות השתלמות, הכסף נזיל בכל עת, אבל גולת הכותרת היא האפשרות לקבל מינופים דומים בתנאים שציינתי. פשוט מעבירים את הכסף מהבנק לפוליסת החיסכון (שמנוהלת באחת מחברות הביטוח) ומבקשים הלוואה. נשמע פשוט, וזה באמת פשוט. עכשיו, לגבי קורלציה או יותר נכון חוסר קורלציה. כפי ששמתם לב, מקורות המינוף אלו מכשירי השקעה שמושקעים ברובם בשוק ההון (אם כי יש מסלולים עם חשיפה לעוד נכסים) לכן, יש פחות הגיון למנף כספים מתוך מכשירים אלו ולהשקיע אותם חזרה בשוק. כי אז כל ההון שלכם יתנהג אותו דבר, והתנודתיות הכוללת של התיק שלכם תגדל. (למרות שיש מקרים שזו יכולה להיות אפשרות, אך לטעמי, פחות במצב השוק היום) מנגד, אם תשקיעו את כספי המינוף בנכס שאין לו קולרציה לנכס הבסיס, כמו למשל דירה להשקעה שתתן לכם תשואה פחות או יותר יציבה, אתם למעשה מורידים את התנודתיות הכוללת של ההשקעות שלכם, ומגדילים באופן משמעותי את התשואה על ההון העצמי שלכם. מעניין נכון? אני מניח שיש בינכם מי שחשב על זה או כבר ניצל זאת ועשה את זה, ומי שלא, מוזמן להשאיר שאלות ואני אתייחס. אבל לפני זה הנה כמה שאלות שבד״כ חוזרות על עצמן: * האם בכל הגופים תקבלו אותם תנאים? לא. כל גוף עושה את השיקולים שלו ומספק תנאים בהתאם. אין חובה לתת לכם הלוואה, זה לא חוק מדינה. * מהם התנאים הטובים ביותר הקיימים היום? פריים מינוס חצי ל-7 שנים גרייס * מה אפשר לעשות אם בגוף בו מנוהלת הקה״ש שלי אין אפשרות לקבל מינוף או לחילופין התנאים הם פחות אטרקטיביים? פשוט לנייד לאחד מהגופים שמספקים תנאים טובים יותר. הכסף הוא שלכם, אתם רשאים (ואפילו חייבים) לעשות איתו מה שאתם רוצים. ניוד קה״ש לא מהווה אירוע מס. בפוליסת חיסכון תאלצו לפדות אותה ולהפקיד מחדש במקום אחר. * האם האפשרות הזו של מינוף ובתנאים האלו תישאר לנצח? בהחלט לא, וחלון ההזדמנויות הזה כבר הולך ומצטצמם. חלק מהגופים הפסיקו את מתן ההלוואות. ואחרים החמירו את התנאים או הגבילו אותם. לכן, כמו בכל הזדמנות שנקרית בדרכם, מומלץ לא להמתין ולפעול בזמן כדי לנצל אותה. ודבר אחרון,


כמובן שהפוסט הזה אינו מהווה תחליף לייעוץ, ועליכם לבחון את השטח, לעשות סקר בין כל הגופים ולקבל החלטות שתואמות את מצבכם והמטרות הספיציפיות שלכם.


מקווה שעזרתי

אורן


702 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page