top of page
חיפוש
  • תמונת הסופר/תיובל שוורצמן

10 בדיקות החובה לפני שמכניסים שוכר לדירה להשקעה שלנו

לקוחותיי היקרים והאהובים , כידוע חברתנו מציעה שרותי ניהול נכס באזורים בהם אנו מתמחים ומלווים משקיעים יד ביד, למקרה שבחרתם להשכיר את הנכס ולהתנהל מול השוכרים בעצמכם הכנתי לכם מסמך זה שישמור עליכם מטעויות מיותרות בהשכרת הנכס להשקעה שרכשתם .

מאחל לכם שהשקעתכם תניב לכם הכנסה פאסיבית יפה בראש שקט, ואקסיט יפה בעוד מספר שנים כשנסייע לכם למכור את הנכס.


 

10 בדיקות החובה

1. אינטואיציה – האם בא לי להכניס לדירה שלי את השוכר הזה? האם הוא ישמור לי על הדירה? נפגשים עם הבנאדם , רואים אותו , את אופן דיבורו ומרגישים אם זה אדם שיש לי עמו שפה משותפת. אם לא אז כל ההתנהלות בינינו תהיה לא נעימה עבורי, אז אין שום סיכוי שאני אכניס אותו לדירה שלי. הדירה היא השקעה מטרתה להכניס כסף ואני רוצה ליהנות מההתנהלות מול השוכר וגם שלשוכר יהיה נעים מולי. WINWIN

אם אני רואה שעומד מולי אדם אגרסיבי או שהשפה שלו לא נעימה לי פה זה נגמר מבחינתי.

2. האם השוכר עובד בעבודה מסודרת – שואל איפה אתה עובד? איפה הבת זוג עובדת ? מבקש לראות3 תלושי שכר אחרונים של שניהם , ורואה את הוותק במקום העבודה.

3. צ'קים – אדם שאין לו צ'קים זה נורת אזהרה . אני דורש 12 צ'קים עבור 12 חודשים של שכר דירה + 4 צ'קים של בטחונות שאני משאיר ללא סכום וללא תאריך ( לחברת חשמל, לחברת המים, למחלקת הארנונה , ולחברת הגז)

4. ערבים – מבקש לפחות ערב אחד שיהיה מוכן לשלם את שכר הדירה אם חלילה השוכר ואשתו נקלעו לבעיות ולא יכולים לשלם לי שכר דירה. על הערב לשים צ'ק לצורכי בטחון ( ללא סכום ותאריך) עבורו ואני מחתים אותו על שטר חוב כערב ע"ס גובה השכירות השנתית + 10000 על תיקונים אם חלילה יהיו לי נזקים בדירה. ( לרוב אני מחתים על 40 אלף ₪ )

5. בודק שהשוכר אינו בעל חשבון בנק מוגבל באתר של בנק ישראל שפתוח לציבור – עושה בדיקה ע"י ת.ז ובדיקה ע"י מספר חשבון בנק. בנוסף בודק בגוגל את שמו של השוכר ורואה שהוא לא היה מעורב בדיונים בבתי משפט של פינוי מהדירות הקודמות שגר בהן.

6. מבקש לשוחח עם בעל הדירה האחרון שלו ושואל את בעל הדירה הזה איך השוכר התנהג, היו לי פעמים שעקב השיחה הזאת קיבלתי שוכרים ופעמים שעקב השיחה הזאת לא הסכמתי לקבלם. " שלום שמי ... פנה אלי השוכר משה והתקשרתי אליך לשאול איך הוא היה בתור שוכר, היית מרוצה ממנו? הוא שילם בזמן? הוא שמר על הדירה ? יש משהו שאני צריך לדעת לגבי השוכר?

7. חתימת חוזה שכירות - לאחר שהייתי מרוצה מכל הבדיקות אני חותם חוזה שכירות – אצל עו"ד שאני עובד עמו באופן קבוע או שחברתנו המליצה עליו, שלוקח סכום הוגן עבור חתימה ( כ 300 ₪ לכל צד) או אצל מתווך שאני עובד עמו ואני יכול להשתמש במשרד שלו לצורך חתימת החוזה. לא ממליץ לחתום חוזה שכירות בדירה עצמה, זה לא רציני, תמיד לחתום אצל עו"ד או אצל מתווך ובמקום מחוץ לדירה, זה נראה מקצועי ומבהיר לשוכר שאתה אדם רציני ושאם הוא יעשה לך בעיות הוא יפונה במהירות האור.

8. נתינת מפתח – הולכים עם השוכר להעביר על שמו את החשמל, את המים, את הארנונה, ואת הגז ( לא להתעצל, ללכת ביחד ולהעביר הכל על שם השוכר, להביא קריאת שעון חשמל ושעון מים מהדירה באותו היום) בכך תוודאו שכשהשוכר יעזוב הוא לא ישאיר על שמכם חובות . רק אחרי שהכל עבר על שם השוכר אתם נותנים לו מפתחות לדירה, ומשאירים אצלכם עותק אחד למקרה הצורך.

9. שוכרים שרוצים לשלם לי במזומן או בהעברה בנקאית ולקבל בחזרה את הצ'קים שלהם בסוף השנה - אין בעיה, בעיני זה אפילו עדיף מפני שזה חוסך לי ללכת לבנק ולהפקיד הצ'ק. את החוזה שכירות ואת הצ'קים לשמור בניילונית מסודרת בקלסר אצלכם וכמו כן את כל הניירת של הדירה והיו מסודרים להחזיר לשוכר את הצ'קים שלו בתום תקופת השכירות לאחר שיצא מהדירה והכנסתם דייר במקומו. +++ בנוסף אני ממליץ על תמרוץ – שוכר שמשלם לפני התאריך החודשי שקבענו בחוזה אני מוריד לו 50 ₪, שוכר שמאחר בתשלום השכ"ד אני קונס אותו ב 50 ₪.

10.למשקיעים הוותיקים יותר - שואל מתווכים או עורכי דין שאני עובד עמם אם הם מכירים את הבנאדם הזה, בדר"כ השוכרים הבעייתיים כבר עשו לעצמם שם והמתווכים והעורכי דין ימליצו לכם לא להשכיר להם.

זכרו: עליכם לדאוג שהשוכר יהיה מרוצה, כל תיקון שצריך לעשות בדירה שהוא על אחריותכם תתקנו מייד, תתייחסו לשוכר בכבוד כפי שאתם הייתם רוצים שיתייחסו אליכם. זה מצב של WIN WIN ששני הצדדים צריכים להיות מרוצים . השוכר מקבל דירה נעימה לגור בה ואתם הכנסה חודשית יציבה לאורך זמן ובראש שקט.



4,867 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page