top of page
חיפוש
  • תמונת הסופר/תיובל שוורצמן

תובנות על כסף

אבל לאן אני רוצה להגיע בכלל ?

תובנות על כסף ....

כל זוג/ רווק/ משפחה/ פנסיונרים שליוויתי עד היום הגיעו אלי בדר"כ בכדי לרכוש דירה להשקעה וקבעו עמי כשלב ראשון פגישת ייעוץ אישית. פגישה שלאחריה יצאו ממני עם מפת דרכים ברורה. מפת דרכים המתארת את הדרך היעילה ביותר, מנסיוני בעולם ההשקעות של 15 שנים, להגיע מנק' A , המקום בו הם נמצאים כעת לנק' B, המקום בו הם מעוניינים להיות בו מבחינה כלכלית.

תכנית ההשקעה הזאת שעמה יוצא הלקוח מהפגישה כוללת לרוב השקעה בדירות למגורים בארץ באחד מ 9 אזורי ההתמחות שלי ושל הצוות שלי : בצפון :קריות/ מגדל העמק במרכז : יפו / בת ים בדרום : באר שבע ואשקלון וכמובן אזורי הדגל שלנו : רמלה/ לוד/ גני אביב

השקעה בדירות למגורים מומלצת במיוחד כאשר הדירה הנרכשת הינה דירתו היחידה של הרוכש בכדי להנות מיתרונות המינוף + הפטור ממיסים או כאשר זאת דירה נוספת אך הנרכשת לטווח ארוך. למה ? כי חלק זה אחראי לצמיחה ההונית בתיק ההשקעות - החלק החשוב ביותר בהשקעות שלנו, וכמו כן יכול גם לייצר עבור המשקיע תזרים חיובי בהתאם לגובה המשכנתא ולגובה השכירות המתקבלת.

חיזוק נוסף להשקעה ההונית שלנו יהיה לנתב חלק מכספנו גם לשוק ההון

ובעיקר לכלי מתוק בשם "קרן השתלמות"

גם בכדי להנות מאפקט הריבית דריבית והפטור ממיסים לאחר 6 שנים ואילך וגם בכדי למנף את הכסף בריבית מאווווד זולה כהלוואה על חשבון הקרן שאותו נוכל להשקיע שוב בעוד אפיק) ולעיתים להשקעות לטווח שנים קצר יותר בשוק ההון נבחר בפוליסת חיסכון .

רגע רגע אבא'לה, אוקי... דיברנו על החלק של הגדילה ההונית, סבבה חשוב , הבנתי אבל אנחנו חיים כאן ועכשיו ורוצים גם להנות מהכסף חודש בחודשו מה עם לייצר תזרים,

מה קוראים אותו הכנסה פאסיבית?

יפה מאוד, שאלה מצוינת ! טוב ששאלתם

בכדי לחזק את החלק התזרימי בתיק ההשקעות שלנו ננתב חלק מכספנו להשקעה בקרנות השקעה ( בארץ/בחו"ל) המכניסות בין 8 - 15 % לשנה ! (קרנות השקעה אלטרנטיביות או קרנות השקעה בנדל"ן )

בקיצור to keep it simple שלושה אפיקים שאנחנו רוצים להיות מושקעים בהם :

1. נדל"ן - דירות למגורים בארץ ( מקום המדינה ועד היום רק הולך ונהיה קשה יותר לרכוש דירה, גם אם היו ירידות בשנים מסוימות) זה אפיק שמוכיח עצמו שוב ושוב, אין סיבה שלא נהיה מושקעים בו גם אנחנו, המשקיעים הקטנים . כמובן שחשוב לעשות בליווי עם צוות שיודע מראש לאתר נכסים לא שגרתיים ולטפל בכל השיפוץ וההשכרה , אחרת זה בקלות נהפך לכאב ראש באפיק זה נקבל הטבות מס ומינוף מצוינים בדירה יחידה ופחות אך גם בדירה השניה והשלישית והוא החזק והיעיל ביותר להגדלת ההון האישי.

2. שוק ההון - אם מביטים 15 שנים אחורנית שוק ההון עשה בממוצע 10 % תשואה לשנה ! אין שום סיבה לא להיות מושקעים בו גם אנחנו, המשקיעים הקטנים. שוב, מי שמנסה להתחכם ולבחור מניות לבדו ולא עובד בליווי של אדם מנוסה ומקצועי, כמו בנדל"ן גם פה זה יכול מהר מאוד לההפך לסיוט. אך מצד שני מי שמשקיע במדד כולו - ע"י כלי נהדר שנקרא תעודות סל (טיפה מכל מניה שבמדד המניות בו השקעתם, כמו S&P500 או נאסדאק ) ואת זה אפשר לייעל אם נכניסם לתוך קרנות השתלמות ואז נקבל את הרווחים גם פטורים ממס ! ונהנה גם מהיתרונות האחרים שצויינתי.

3. השקעות אלטרנטיביות בטרנדים חזקים - הקניות אונליין כיום בעולם ( אמזון איבי וכד' ) זאת תעשייה שמגלגלת סכומים של מליארדים אין סיבה שלא נהיה מושקעים בו גם אנחנו, המשקיעים הקטנים . שוב, גם פה מאוד חשוב לעשות עם צוות המיומן בתחום, מי שחושב שיעשה קורס ולאחר מכן יתחיל לגרוף רווחים מחנות אונליין ... קמצוץ מצליחים, אני יכול לומר מנסיון שלי ושל קבוצה של כמה עשרות אנשים רציניים מאוד שהתבדנו, זה עסק למקצוענים שמתמקדים בזה וזה לא עסק של חצי שעה ביום בערב אחרי שחזרנו סחוטים מיום עמוס. ( למדתי על בשרי) יש חברות שמנהלות את החנות עבורכם, תמורת אחוזים נאים מהרווח.

חברים , ב15 השנים שלי בעולם ההשקעות הרווחתי המון אבל גם הפסדתי . הטבח צריך להיות הראשון שטועם ואוכל ממה שהוא מבשל ורק אז להציע לאורחי המסעדה לאכול גם בהנחה שזה טעים ומזין ויעשה להם טוב. מנסיונו. כל אפיק שאני ממליץ עליו הוא אפיק שאני משקיע בו בעצמי ומתנסה קודם כל - על בשרי. מתוך השקפת עולם שמלווה אותי שדוגמא אישית זה שם המשחק.

בקיצור, כל מי מכם שיש ברשותו סכום כסף שמעוניין להשקיעו השאלה הראשונה שעליכם לשאול עצמכם היא

" מה המטרה שלי בכלל?"

בפשטות אנסח את זה כך : האם המטרה שלי היא :

להפוך כל שקל שיש לי לשני שקלים כמה שיותר מהר ( הגדלת ההון האישי שלי ) או להפוך כל שקל שיש לי להכנסה חודשית מסודרת ( ייצור הכנסה פאסיבית ) או גם וגם - למצוא את האיזון בין השניים השקעה שגם תייצר לי תזרים חודשי חיובי וגם תוכל להגדיל את ההון שלי לאחר כמה שנים

למה זה כל כך חשוב לשאול עצמי מה המטרה שלי ?

כי לכל אחד משלושת המסלולים האלו יש סוג שונה לחלוטין של השקעות שהם הכי יעילות להגשמת אותה מטרה.

בדיוק כמו שנהג מונית שואל את הנוסע אחינו לאן בבקשה ? מה היעד אליו תרצה להגיע ? כך בדיוק צריך לשאול גם יועץ השקעות את לקוחותיו וכך גם עלינו לשאול את עצמנו

"מה היעד אליו ארצה להגיע ?"

התמונה לקוחה מתוך הקורס החדש שלי ושל הצוות שלי "12 שיעורי חובה בהשקעות והשכלה פיננסית"

קורס דיגיטלי אשר כל מי שנרשם לסיורי השטח שלנו (קריות/ יפו/ רמלוד) מקבל ממני במתנה, ללא עלות, כהכנה בבית לקראת סיור השטח בכדי שתגיעו לסיור עם הצוות שלי כמו נמרים ומשם נוכל לקחת אתכם לשלב הבא מבחינת ידע ופרקטיקה

תזכרו: ידע + פעולות = תוצאות


שיהיה שבוע

מקסים

באהבה

יובל

73 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page