top of page
חיפוש
  • תמונת הסופר/תיובל שוורצמן

"מה שלא נחליט ללמוד - לעולם לא נדע"

"מה שלא נחליט ללמוד - לעולם לא נדע" אמת פשוטה אך מורכבת

החודש פגשתי חבר ילדות יקר, עומר, שמכיר אותי מגיל היסודי, כשנכנסנו לבריכה של בית המלון בו שהינו עומר מיד קפץ ראש ושחה חתירה כמו שחיין אולימפי בזמן שאני קפצתי למים כמו שק תפוחי אדמה ושחיתי בצורה צולעת סגנון שמתקרב ל"שחיית חזה", עומר הגיע לצד השני של הבריכה הרבהההה לפני וכשסוף סוף הגעתי לצד השני מתנשף הוא צחק ותוך כדי שמחבק אותי שאל

"איך ? איך עברו כמעט 30 שנה ואתה עדיין לא שוחה כמו שצריך ? "

צחקתי כי אני יודע שהוא צודק, חשבתי על זה כמה רגעים ופתאום קלטתי.

אני לא יודע לשחות כמו שצריך כי מעולם לא החלטתי שאני רוצה ללמוד לשחות כמו שצריך. "מעולם לא למדתי את זה, אתה היית בחוגי שחייה כילד ואני לא " עניתי

נזכרתי בבי"ס היסודי כשלקחו אותנו לבריכה לשחות וכבר אז רציתי ללמוד לשחות בצורה מסודרת, לא העזתי לבקש מההורים שלי חוג שחייה רציני כי ידעתי שזה יכביד עליהם כלכלית, (עולים חדשים בשנות ה 70 שעבדו מאוד קשה בכדי לבנות את עצמם בארץ ונמנעו מכל הוצאה שלא הייתה הכרח עד שהם בנו את עצמם ) והשחייה שלמדתי מהורי הייתה "שחיית חזה" בלבד כי גם הם לא ידעו שום שחייה אחרת.

עומר חייך שמאוד אהב את התשובה הכנה ושאל "אוקי אבל למה לא לקחת קורס שחייה כשהיית כבר מבוגר ויכולת לדאוג לעצמך ? "

חשבתי כמה רגעים ועניתי " האמת... כי זה אף פעם לא היה מספיק חשוב לי" ואז הבנתי דבר נוסף מאוד פשוט ולכאורה ברור עד שאני לא אחליט ללמוד לשחות ואמצא מורה, השחייה שלי תישאר גרועה, בלי טכניקה ובלי הבנה ( ואז חשבתי לעצמי שזה די משליך על כל תחום בחיים שלנו שאנחנו חסרי ידע בו )

עומר שמאוד אהב את הישירות והכנות ענה בפשטות "טוב אם זה לא מספיק חשוב לך אז זה בסדר, כל עוד זה מבחירה מודעת " ושחה כמו דג במים עוד כמה ברכות בזמן שאני בקושי עשיתי 2 בריכות.

אחרי שיצאנו מהמים עומר שיתף אותי שיש לו ולאשתו קשיים כלכליים כאלו ואחרים ושהם מצפים לילד נוסף ושאל את עצתי הזמנו קפה וישבנו שעה וחצי אני עומר ואשתו בשקט עם דף ועט ובניתי להם תכנית מסודרת לצמיחה כלכלית.עם יעדים ונקודות דרך ברורות עד היעד. (בדיוק כמו שאני עושה ללקוחותי - פגישת ייעוץ אישית המותאמת בול לצרכים ולמטרות ולאופי של התא המשפחתי)

בשלב הראשון הראיתו לעומר ואשתו מה עליהם לעשות פרקטית בכדי להתייצב תזרימית בשלב השני הראיתי להם כיצד להשקיע את כספם בתבונה בהשקעות שאני עושה לביתי וללקוחותי כבר מעל לעשור ( כספים שחסכו, כספים שקיבלו בירושה, הון סמוי מהדירה שברשותם בארץ, וכיצד לקחת הלוואות סולידיות ב 1% בלבד ממגוון גופים בארץ כמו קרנות השתלמות וכד')

בתכנית שבנינו התמקדנו גם בהשקעות הוניות : שמטרתן הגדלת ההון - שכל שקל שיש להם יהפך ל 2 שקלים בזמן הקצר ביותר וגם בהשקעות תזרימיות: שמטרתן שכל שקל שיש להם יניב הכנסה פאסיבית חודשית (גם בארץ וגם בחו"ל) ע"י אפיקי השקעה גם בנדל"ן גם בשוק ההון וגם בהשקעות אלטרנטיביות אחרות שעובדות מאוד יפה ומוכיחות עצמן

אחרי שעה ,עומר ואשתו היו בהלם "מאיפה כל הידע הזה ? מה זה קשור למשחק ותיאטרון ולליצנות שלך ?" (שיתפתי את עומר ואשתו שלא הכירו את העשייה הכלכלית שלי על הדרך שעשיתי בעולם ההשקעות ב 15 השנים האחרונות מאז המשבר שחוויתי שהייתי בהיטק ועד היום ושזכיתי ללוות כלכלית כבר מעל 300 משפחות בעשור האחרון)

לאחר מכן נשארנו שוב לבד ועומר אמר לי בכנות תודה רבה. זה לא מובן מאליו שהקדשת לנו את הזמן וחלקת את הידע הזה, אני יודע כמה קשה וכמה שנים עבדת כדי לרכוש את הידע והנסיון הזה.

והוסיף, אתה יודע, אף פעם לא החלטתי ללמוד על כסף. בגלל זה אני לא יודע לייצר כסף בקלות. אני עובד מאוד קשה בשביל לעשות כסף.

אוקי עניתי...

אתה לא מבין ? שאל והוסיף

"כמו שאתה שוחה עקום בלי הבנה וטכניקה ואני שוחה בקלות יחסית כי למדתי את זה וצברתי בשחייה נסיון

ככה אתה מייצר כסף בקלות יחסית ( עבורך ועבור אנשים שאתה מלווה ) בזמן שאני פועל עקום וכל כך קשה כדי לעשות כסף. אנחנו אותו גיל, ותראה איפה אתה היום כלכלית ואיפה אני ... וצחק ואם להיות כנים - זה לא כי אתה יותר חכם או יותר מוכשר, זה בגלל שהחלטת - בצורה מודעת - ללמוד על כסף. מה שאני אף פעם לא טרחתי ללמוד, ובטח שלא קיבלתי את הידע הזה מהבית כי הורי לא הבינו כלום על איך עושים כסף.

אולי לך לא ממש חשוב איך אתה שוחה, כל עוד אתה יודע שלא תטבע, אבל לי נמאס כבר לעבוד כמו חמור ולטבוע כלכלית והגיע הזמן שאתחיל לשחות בעולם הכסף וההשקעות. די. אני עובד קשה כבר שנים ולא מתקדם לשום מקום. נמאס לי . ח ל א ס "

מאוד הערכתי את הכנות של עומר, ועניתי לו שאף פעם לא מאוחר מידי להתחיל וללמוד על כסף "כמה שתשקיע בזה + כמות הנסיון של מי שמלווה אותך יקבעו כמה מהר תגיע למטרות הכלכליות שלך"

תחשוב על זה אמרתי לו , "רוב מה שאנחנו יודעים על כסף נובע ממה שלמדנו מהבית. ( מה שראינו את ההורים שלנו עושים, ומה ששמענו והרגשנו בבית לגבי כסף ) ואם לא גדלנו אצל זוג הורים יזמים,עשירים, שעושים השקעות ובנו עצמם ( פחות מ 5 אחוזים מהאוכלוסייה) עלינו לחפש את הידע הזה מאנשים שרכשו אותו ומוכנים ללמד אחרים."

שיתפתו אותו שאני מבין לחלוטין את הפחד והחששות שלו ושל אשתו ושבמשך שנים בתחילת דרכי הפחדים שיתקו אותי ומנעו ממני להשקיע ושמה שעשה עבורי את פריצת הדרך היה שגם לי בתחילת דרכי היה מלווה. ואכן כשיש ליווי יד ביד הכל נהיה משמעותית קל יותר ופשוט.

במשך אותו שבוע שוחחנו ארוכות על כספים, השקעות, על החיים ועל ההרגלים הטובים וההרגלים הפחות טובים שכל אחד מאיתנו קיבל בבית על כסף על מה שמענו את ההורים שלנו אומרים על כסף על מה מה ראינו אותם עושים ואיזה אמונות ותפיסות זה טבע בי ובו לגבי המושג הזה שמכונה "כסף ". שיתפתי את עומר שבמשך השנים הראשונות שלי בעולם ההשקעות עיקר העבודה שלי הייתה מנטלית, על לעקור מהשורש אמונות על כסף שעיכבו אותי ומנעו ממני לצאת לדרך כגון :


" כסף לא גדל על העצים" "צריך לעבוד קשה בשביל כסף" "אנשים עשירים הם קמצנים" "בשביל לעשות יותר כסף צריך לעבוד בעוד עבודה " " אי אפשר לחסוך במדינה הזאת" "כולם חיים במינוס, זה בסדר" "אנשים עשירים הם רמאים, הם נהיו עשירים כי כנראה עשו משהו לא מוסרי על חשבון מישהו אחר " "להשקיע זה מסוכן, הלוואות זה מסוכן" "שוק ההון זה קזינו" "נדל"ן זה כאב ראש, אנשים לא ישלמו לך שכירות" "מי שמשקיע לרוב מפסיד" " מי שפותח עסק לרוב מפסיד הכל, כמעט כל עסקים נסגרים בשנה הראשונה)


ושהחלפתי אותם עם הזמן באמונות מקדמות


" השקעות הם הדרך הבטוחה ביותר להתעשרות כשהם נעשות מתוך ידע ובליווי " "בכדי להתעשר יש להשכיל פיננסית" "העוני הוא בעיה מנטלית " " להחליף זמן בעד כסף זאת דרך מאוד יקרה ולא יעילה להשגת כסף" " להיות בעל עסק זאת דרך נפלאה לתת ערך, וכמה שתתן יותר ערך ליותר אנשים תתוגמל כלכלית" "אנשים עשירים שבנו עצמם הם אנשים יצירתיים, מוכשרים, וחרוצים" "אנשים עשירים הם אלופים, וככאלו אוהבים לעזור לאחרים להתקדם בחיים" "הכסף הוא בסך הכל מגבר לאופי של האדם המחזיק בו, הוא צינור למעשים טובים ולצדקה כמו שהוא לדברים שלילים "

" יש הלוואות טובות שמכניסות לי כסף לכיס ויש הלוואות גרועות שמוציאות לי כסף מהכיס" "אנשים עשירים צוברים נכסים ויוצרים ריבוי מקורות הכנסה כל הזמן " "אנשים עניים צוברים התחייבויות ומגדילים בצורה מתמדת את איכות החיים שלהם ע"י בזבוז מיותר ולכן גם כשהמשכורת שלהם גדלה משמעותית הם מבזבזים משמעותית יותר ולעולם לא מצליחים להתקדם כלכלית" "אנשים עשירים משקיעים בשריר המנטלי שלהם ובהשכלה שלהם, וממשיכים ללמוד גם הרבה אחרי שסיימו את בית הספר או האוניברסיטה"

"אנשים עשירים מבינים ש 'מנצח לעולם לא מוותר ושמוותר לעולם לא מנצח' "

"אנשים עשירים מבינים שהנכס החשוב ביותר שלהם הוא עצמם ולכן משקיעים בעצמם בצורה מתמדת ברכישת ידע ומקיפים עצמם באנשים שמדברים את שפת הכסף וההשקעות. "


אין לי ספק שאם עומר ואשתו יתמידו בתכנית ההשקעות בליווי שלנו הם יטוסו כלכלית לעבר היעדים שלהם ובעשור הקרוב יהיו כבר בעלי מספר נכסים בארץ ובחו"ל שיניבו להם הכנסה חודשית נאה ויציבה שתשחרר את הלחצים הכלכליים שהם חווים ויקנו להם הרבה יותר שלווה ושמחה בבית ( בסופו של דבר מטרת הכסף לאפשר לנו שקט נפשי,שמחה ושלווה שנובעים מבטחון כלכלי, בנוסף ליותר זמן פנוי מידי שבוע שנובע מהכנסות חודשיות יציבות מהנכסים שאנחנו צוברים)


חברים יקרים,

אני מזמין אתכם להגיע לסדנת ההשקעות הקרובה שלנו משולבת סיור נדל"ן שטח

שימו לב חברים יקרים יצרתי את הקורס דיגיטלי "12 שיעורי חובה בהשקעות נדל"ן והשכלה פיננסית " שכל נרשם לסדנת ההשקעות המשולבת סיור שטח שלנו יקבל ללא עלות, במתנה ממני כהכנה לסיור השטח לצפייה מהבית בכדי שתגיעו כמו נמרים, מלאים בידע ובסיור תוכלו כבר להתקדם לרובד הידע הבא בהשקעות , במינופים , בהשכלה פיננסית, ובנדל"ן.


מוזמנים בחום, אתם כבר חלק מהמשפחה.

"מה שלא נחליט ללמוד – לעולם לא נדע "

אין סיבה שלא תלמדו כשיש ידע כה חשוב המועבר בצורה כה נגישה ובמחיר כה נמוך, המותאם לכל כיס.

תשקיעו בעצמכם – תרכשו ידע .


באהבה גדולה

השחיין העקום 😊 יובל שוורצמן

90 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page