top of page
חיפוש
  • תמונת הסופר/תיובל שוורצמן

האישה העשירה בבבל

חברי קהילה יקרים,


אני רוצה לשתף אתכם בשיחת ייעוץ שפשוט מילתה אותי בהשראה.

שוחחתי עם לקוחה מקסימה בשם ליהי (שם בדוי כי היא בקשה להשאר בעילום שם אחרת גם הייתי מעלה תמונה מצחיקה עם אף אדום כמו שאני אוהב לעשות בכל פגישה)

ליהי בת 36 , היטקיסטית, עוד לא נשואה,מקסימה חכמה וחרוצה אשר חסכה סכום כסף ומעוניינת לרכוש את דירתה הראשונה להשקעה ואת שאר הכסף לחלק להשקעות נוספות ורצתה לשמוע את עצתי. ( כל מה שאני מציע ללקוחותי זה תמיד כדוגמא אישית השקעות שאני מושקע בהן בעצמי )

התחלתי השיחה כמו עם כל לקוח בכמה שאלות אישיות שאוכל להכירה ולהבין מה הכי נכון עבורה. לאחר שסיפרה לי על עצמה חלקה עמי שהיא מאוכזבת מהמקום הכלכלי שהיא נמצאת בו כיום.

למה מצבך הפיננסי שונה מהמצב שהיית רוצה להיות בו ? שאלתי והתשובה שלה היממה אותי -

כי לא לקחתי בחירה מודעת להיות עשירה. אוקי עניתי בחיוך ... תרחיבי בבקשה .

יובל, המלצת בזמנו על הספר האיש העשיר ביותר בבבל , הוא מדבר שם על כמה עקרונות שצריך ללמד ילדים בבית הספר! קודם כל עוני ועושר ( ובכלל כל החיים שלנו) הם תוצאות של הבחירות שלנו. אם בנאדם לא טרח להשקיע בהשכלה הפיננסית שלו - דינו להיות עני .נקודה. אדם שמעולם לא טרח ללמוד נגרות לא ידע לבנות כסא ושולחן . או אדם שלא למד לבשל מנה מסוימת לעולם לא ידע להכין אותה.

הבחירה של אדם להיות עשיר תלווה בהשקעה של זמן ואנרגיה בצבירת ידע רלוונטי - שזה השכלה פיננסית.

ועקב... אמונות ופחדים ובגלל שזה לא נח בלשון המעטה להתעסק עם כסף, פשוט לא עשיתי את זה עד השנה האחרונה שנמאס לי ולקחתי את עצמי בידיים.

ובמה זה מתבטא? שאלתי

בזה שהתחלתי להשקיע בעצמי - בכלי הכי חשוב שיש לי. 1. התחלתי לקרוא ספרים כמו אבא עשיר אבא עני וכמו האיש העשיר ביתר בבבל, וכמו חשוב והתעשר

כמו כן לראשונה בחיי לקחתי דף ועט והגדרתי לעצמי מטרות כלכליות ל 2020 במיקרו : לקנות דירה להשקעה, להתחיל לצבור תיק ני"ע להשקיע בחו"ל

במאקרו : להגיע להכנסה פאסיבית חודשית ולהגדלת ההון העצמי שלי ב5 השנים הקרובות.

שתדע שתליתי את דף המטרות הקטן הזה על המראה במקלחת שאראה את זה כל בוקר וכל ערב שזה ייכנס לי עמוק למח.

2. עשיתי קורס השכלה פיננסית והבנתי שאני מתנהלת כמו העדר - כל הזמן מחפשת לרכוש מה שכולם רוכשים במקום לחיות טוב עם מה שיש לי , לחסוך כסף ולהשקיע אותו ולהפסיק לבזבז את המשכורת שלי כל חודש על שטויות חומריות שאני לא באמת צריכה. קלטתי ששטפו לי את השכל שלהיות מאושר = לקנות שטויות שאני לא צריכה. להיות מאושרת בשבילי זה לדעת שיש לי בטחון כלכלי ושאני יכולה לעשות מה שאני בוחרת לעשות עם החיים שלי ועם הבן זוג שלי.

3. עשיתי קורס השקעות בנדל"ן. אחריו הגעתי אליך דרך היוטיוב וככה קראתי המדריך שלך והייתי בסיור שטח שלכם והחלטתי על הליווי שלך.

המום מהתשובה של ליהי חשבתי לעצמי הלוואי וכל מי שצופה בערוץ היוטיוב שלי יגיע לתובנות שאת הגעת. ליהי הוסיפה שהכל שאלה של מודעות בחירה ובגרות.

בגרות שאלתי?

כן, ענתה. כי כשאתה בוחר במשהו אתה גם מוותר על משהו אחר כשאני קונה שטויות ודברים חומריים שאני לא צריכה באמת אני מוותרת על לחסוך את הכסף ולהשקיע אותו - שזה מה שאנשים עשירים עושים - זה ההרגל שהם בנו לעצמם וזה ההרגל שאני התחייבתי לסגל לעצמי .

סחטיין על התובנה, עניתי,

כשאני הולכת לחדר כושר או לרוץ בפארק אני מוותרת על דברים אחרים, כמו לראות טלויזיה או לשתות קפה עם חברה או לישון. אבל זה הבריאות שלי, זה מספיק חשוב לי, אז אני דואגת שזה יקרה לפחות פעם אם לא פעמיים בשבוע . אותו דבר עם כסף ברגע שזה נכנס למודעות שלי. הלוואי וזה היה נכנס לי למודעות לפני שנים.

מה הכוונה? שאלתי,

המודעות מאפשרת לנו לבחור. הרי מה ההבדל בין בני אדם לבעלי חיים ? המודעות והבחירה החופשית.

אני יכולה לבחור להתנהג כמו העדר או לבחור לעשות מה שנכון עבורי. מודעות זה להבין ממה נובעת ההתנהגות שלי:

מפחד? ( אינסטינקט השרדותי ) מהרגל? ( שזה ההפך מבחירה מודעת) מהצורך באהבה?( שמוביל אותנו לעשות מה שהחברה מצפה מאיתנו) מהצורך להיות כמו כולם?( שהוא בבסיסו הצורך באהבה שוב)

הבנתי שלחשוב כמו כולם ולהתנהג כמו כולם יביאו אותי לתוצאות של כולם - חלאס לא בא לי. הייתי שם שנים וזה ממש לא הכיוון שאני רוצה להיות בו, אני רוצה להיות אשה עשירה.

המודעות מאפשרת לנו לבחור.

אני יכולה לבחור להתנהג כמו העדר או לבחור לעשות מה שנכון עבורי. ואני רוצה להיות אשה עשירה - ואין שום סיבה שאני לא אהיה כזאת.

ומה עומד בינך לבין האשה שאת רוצה להיות ? שאלתי

ההרגלים שלי. או יותר נכון ההרגלים החדשים שאני מטמיעה לחיי. לאנשים עשירים יש הרגלים שונים משל אנשים עניים. וזה לא קשור בכלל לכמה הם חכמים או משכילים.

עוד דבר מהמם שלמדתי מהספר האיש העשיר בבבל זה שאנשים עשירים משלמים לעצמם קודם כל

הם מפרישים לעצמם כסף קודם כל ( לפחות 10 % ) מכל מה שהם מקבלים ואת זה הם משקיעים בהתמדה. וככה הם צוברים כל הזמן כסף והכסף שהם השקיעו צובר להם עוד כסף ( הילדים של הכסף ) וכשהם משקיעים גם את הילדים של הכסף הוא צובר להם עוד כסף ( הנכסים של הכסף) זה עוד הרגל של עשירים. זה הכל עניין של הרגלים. וההרגל הכי חשוב שסיגלתי לעצמי כאישה עשירה זה להשקיע בעצמי ! כי אני ההשקעה הכי חשובה של עצמי. ואני התחייבתי ללמוד כל שנה קורס חדש שקשור לכסף ולקרוא לפחות שני ספרים שקשורים לכסף ולבצע לפחות השקעה אחת אם לא שתיים. כשלומדים נושא מסוים הידע גדל ומייד הפחד קטן - זה כמו קסם יובל.

אני הייתי פשוט בהלם ( חיובי ) מהתובנות העוצמתיות של ליהי ואני חושב שניתן ללממוד המון מהן ומקווה שהצלחתי להעביר אותן הלאה אליכם בפוסט הזה.

ליהי שאלה את עצמה שאלה מאוד חזקה -

באיזה מצב כלכלי אני מאחלת לעצמי לסיים את 2020 ?

ואז שאלה עצמה עוד שאלה חזקה מאוד בעקבותיה -

מה הצעדים שאני מתכוונת לנקוט בכדי להגיע לשם ?

ממליץ בחום לשאול את השאלות האלו לאן שנכוון את עצמנו לשם נקדם את עצמנו.


"תכוונו לירח. גם אם תפספסו, תנחתו בין הכוכבים"


אני שמח לשתף שהשבוע סיימתי 40 הופעות באנגליה במחזמר לכל המשפחה של ג'ק והאפונים בתפקיד הענק. ( אני גר פה עם אשתי כבר כשנה וחצי ) אם הייתם אומרים לי שאעשה דבר שכזה לפני שנתיים הייתי אומר לכם שהשתגעתם לגמרי. איך זה קרה ? כיוונתי לזה . התמקדתי בזה.עשיתי צעדים קטנים בשנתיים וחצי האחרונות מידי יום. כיוונתי לירח. נחתתי בין הכוכבים. רכשתי כלים והרגלים שלא היו לי - השקעתי בעצמי כדי להגשים את זה.

אותו הדבר בדיוק בנוגע לכסף. עלינו לרכוש כלים והרגלים ולהשקיע בעצמנו .

אני מזמין אתכם לקרוא את האיש העשיר בבבל ( בחינם באינטרנט או ביוטיוב או להזמין הספר המתורגם לעברית)

כמו כן למי שלא עוקב אחר ערוץ היוטיוב שלנו - יש שם הרבה ידע ששווה זהב, כל שעליכם לעשות הוא להאזין ולצפות.

חיבוק גדול עם אף אדום,

יובל


792 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page